O mnie

Jestem absolwentką Akademii Morskiej w Szczecinie. Mieszkam i pochodzę z Lublina. Więc skąd taki pomysł na studia? W 2015 roku uczelnia ogłosiła nową specjalność ukierunkowaną na jachty komercyjne. Podstawa programowa pokrywała się z wymaganiami rozporządzenia ministra dla członków załóg jachtów komercyjnych.

W trakcie 4-letnich studiów odbywałam praktyki m.in. na „Kruzenszternie”, „Darze Młodzieży” i „Fryderyku Chopinie”. Na mniejszych jednostkach przechodziłam przez szkolenia żeglarskie do momentu uzyskania patentu jachtowego sternika morskiego. Moim najdłuższym rejsem był rejs dookoła Europy (z Rostock do Konstancy). W niecały miesiąc przebyłam ponad 4000 mil morskich pod rosyjską banderą „Kruzenszterna”.

Ukończyłam studia inżynierskie – kierunek „Nawigacja” na specjalności „Żeglarstwo morskie”. Obroniłam pracę dyplomową pt. „Wyposażenie ratunkowe i nawigacyjne jachtów w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi”. Stąd wynika między innymi moje bezpośrednie zainteresowanie wypadkami jachtów morskich i śródlądowych.

Analizując wybrane przypadki w pracy inżynierskiej mogłam z łatwością sprecyzować błędy popełniane przez załogantów. Znajomość nawigacji morskiej bardzo pomaga przy rozpatrywaniu okoliczności wypadków jachtów. Posiadam wiedzę specjalistyczną ugruntowaną solidną praktyką żeglarską. Mój blog ma służyć innym, więc jestem otwarta na wszelkie oceny i sugestie, które pozwolą rozwinąć stronę. Cel uświęca środki, a w tym przypadku jest nim poprawa bezpieczeństwa żeglugi.

Rejs szkoleniowy na jachcie „Urtica” – przy sterze, wrzesień 2017